IONIQ submerk voor volledig elektrische modellen

 

  • Hyundai opent nieuw hoofdstuk op EV-gebied
  • IONIQ wordt nieuw EV-merk, in lijn met smart mobility-visie van Hyundai
  • Hyundai introduceert drie nieuwe IONIQ-modellen in de komende drie jaar, waarvan de eerste binnen een jaar
  • Eerste model – de IONIQ 5 – is een middelgrote CUV gebaseerd op het studiemodel 45 Concept
  • Nieuwe IONIQ-modellen worden gebouwd op het E-GMP-platform
  • Nieuw EV-merk IONIQ belichaamt Hyundai’s toewijding om met klanten te communiceren en een onderscheidende ervaring te bieden door middel van elektrificatie
  • London Eye omgetoverd in gigantische letter ‘Q’ ter gelegenheid van merklancering IONIQ

 

Hyundai opent een nieuw hoofdstuk in het tijdperk van geëlektrificeerde mobiliteit: de fabrikant zet IONIQ als nieuw EV-merk in de markt. Onder deze nieuwe merknaam worden de komende drie jaar drie innovatieve batterij-elektrische modellen (BEV’s) geïntroduceerd. De nieuwe IONIQ-modellen staan garant voor een ‘geïndividualiseerde geëlektrificeerde ervaring’, aangepast aan verschillende levensstijlbehoeften en geheel in lijn met de ‘Progress for Humanity’-visie van Hyundai.

De lancering van IONIQ als nieuw submerk voor volledig elektrische modellen is Hyundai’s antwoord op de snelgroeiende marktvraag en ondersteunt de ambitie van Hyundai om uit te groeien tot wereldwijde marktleider op EV-gebied. Om de missie van IONIQ te vervullen, combineert Hyundai zijn toonaangevende productiekennis op het gebied van elektrische voertuigen met het aanbieden van slimme mobiliteitsoplossingen.

‘Het merk IONIQ markeert een grote verandering in hoe Hyundai elektrische voertuigen op de markt brengt en hoe klanten die ervaren’, aldus Wonhong Cho, Executive Vice President en Global Chief Marketing Officer bij Hyundai. ‘Met IONIQ verandert de manier waarop wij naar elektrische voertuigen kijken door het conventionele denken te overstijgen. We bieden geïndividualiseerde elektrische ervaringen die geïntegreerd zijn in een milieubewuste en een connected levensstijl.’

 


Herlancering IONIQ

De naam IONIQ is een samenvoeging van ‘ion’ en ‘unique’ en werd voor het eerst gebruikt bij de aankondiging van ‘Project IONIQ’; een R&D-langetermijnproject voor milieuvriendelijke mobiliteit dat resulteerde in de lancering van de Hyundai IONIQ in 2016 – ’s werelds eerste en enige auto die leverbaar is met keuze uit drie geëlektrificeerde aandrijfopties: hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch. Het innovatieve erfgoed van Hyundai dat voor het eerst tot uiting kwam in dit model, leidt nu tot de lancering van IONIQ als nieuw merk voor speciale, elektrische voertuigen van Hyundai.


IONIQ 5, IONIQ 6 en IONIQ 7

IONIQ wordt een submerk met eigen modellen onder de eigen merknaam. De komende drie jaar worden drie nieuwe IONIQ-modellen gepresenteerd. De IONIQ 5 is het eerste model dat later dit jaar onder de nieuwe merknaam gelanceerd wordt. Het betreft een middelgrote CUV die gebaseerd is op de 45 Concept EV – een eerbetoon aan de allereerste conceptauto van Hyundai – die indruk maakte op de autoshow van Frankfurt in 2019. De ontwerpers van IONIQ 5 haalden inspiratie uit het verleden en combineerden die met geavanceerde parametrische pixels; een nieuw en uniek designelement dat ook de andere IONIQ-modellen zal kenmerken. In 2022 volgt de IONIQ 6. Dit wordt een sportsedan op basis van de Hyundai Concept EV Prophecy die afgelopen maart onthuld werd. De IONIQ 7 wordt een grote CUV die in 2023 zijn opwachting maakt.


E-GMP-platform

De IONIQ-modellen worden gebouwd op het geavanceerde Electric Global Modular Platform (E-GMP). Ze krijgen een actieradius van ten minste 450 km, terwijl de batterij in slechts 20 minuten kan worden opgeladen. Daarmee zullen de IONIQ 5, 6 en 7 tot de snelst op te laden elektrische voertuigen op de markt behoren. Het E-GMP-platform biedt ook mogelijkheid om het interieur in te richten als een ‘smart living room’, met uitgebreid verstelbare stoelen en draadloze connectiviteit waarvan de gebruikersinterfaces zodanig eenvoudig, intuïtief en ergonomisch zijn ontworpen, dat inzittenden zich geheel op hun gemak voelen.


‘Strategy 2025’

Hyundai Motor Group kondigde onlangs aan dat het streeft naar 1 miljoen verkochte BEV’s in 2025 en een marktaandeel van 10 procent om marktleider te worden op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen. Volgens het plan ‘Strategy 2025’ wil Hyundai tegen 2025 ook zijn uitgegroeid tot derde grootste fabrikant van milieuvriendelijke auto’s, met een jaarverkoop van 560.000 BEV’s bovenop de FCEV’s. De lancering van IONIQ versterkt de toewijding van de onderneming op het gebied van schone mobiliteit en weerspiegelt de voortdurende transformatie als leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen.

Blijf op de hoogte 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Hyundai? Meld u dan nu aan voor de gratis H-Point e-mailnieuwsbrief.

Aanmelden