Een van de spectaculairste 100% elektrische sportauto’s ter wereld.
De IONIQ 5 N is zonder twijfel een van de spectaculairste 100% elektrische sportauto’s ter wereld. Hyundai’s allernieuwste high-performance model kan zowel op de openbare weg als op het circuit perfect uit de voeten, want net als alle andere N-modellen voldoet hij aan de drie vertrouwde pijlers van Hyundai N: Corner Rascal (optimaal bochtengedrag), Racetrack Capability (geschikt voor het circuit) en Everyday Sports Car (sportauto voor dagelijks gebruik). De IONIQ 5 N is er vanaf € 73.995 en dat is dan ook meteen de meest complete IONIQ 5 N die er is.
Vanaf € 73.995
IONIQ 5 N door TopGear uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2023.
De IONIQ 5 N is door TopGear uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2023. De Car of the Year Award is een van de meest prestigieuze onderscheidingen die een autofabrikant voor zijn modellen kan ontvangen. ‘Zowel op de weg als op het circuit levert de IONIQ 5 N prestaties die je nooit van een grote elektrische auto zou verwachten’, luidde het commentaar van de jury. ‘Vergeet even alle voordoordelen die er zijn over EV’s – de IONIQ 5 N is echt enorm leuk!’
Ongefilterd N-rijplezier.
De IONIQ 5 N is ontwikkeld om rijplezier door toepassing van de nieuwste technologieën naar een nieuw niveau te tillen. Tijdens de ontwikkeling hebben we goed geluisterd naar onze N-fans om ons eerste volledig elektrische N-model te finetunen. Het doel: de passie voor rijden van onze meest veeleisende N-thousiastelingen te stimuleren door middel van elektrificatie.
Je voelt het …
De IONIQ 5 N levert een betrokken schakelgevoel en zintuiglijke rijfeedback die liefhebbers van performance vaak missen in een elektrische auto. N e-Shift-technologie geeft je voelbaar controle over de vermogensafgifte en die prettige schok bij schakelacties, wat zorgt voor meer feedback en controle.
Voorzijde.
Actieve luchtkleppen aan de voorzijde van de IONIQ 5 N zorgen voor extra koeling, terwijl een spoilerlip onder de bumper de sportieve uitstraling van de auto benadrukt.
Achterzijde.
Aan de achterzijde springt de prominente achterdiffusor in het oog en zorgt de vleugelvormige N-spoiler voor optimale aerodynamische prestaties.
Display.
Het middelpunt van het dashboard is de brede geïntegreerde display, met een 12,25-inch infotainmenttouchscreen en een 12,25-inch digitaal cluster.